Wanneer je het dossier wilt inzien is het nodig om een extra beveiliging te doorlopen. Om gebruik te kunnen maken van de code-beveiliging voor het dossier, is het noodzakelijk een telefoonnummer in te voeren in je profiel in Caren. Dit is alleen nodig wanneer je zorgaanbieder het dossier en/of het zorgplan deelt. Dit telefoonnummer kan een mobiel nummer, huistelefoonnummer of buitenlands telefoonnummer zijn.
Stap 1 Ga naar je eigen pagina en dan naar Profiel. Daar kun je je (nieuwe) telefoonnummer invoeren.
Zie je de mogelijkheid om je telefoonnummer in te voeren niet staan? Dan ben je waarschijnlijk per ongeluk op een zorgpagina van iemand voor wie je zorgt in plaats van op je eigen pagina. Links boven het menu zie je op wiens pagina je nu bent, in diezelfde balk aan de rechterkant kun je tussen de verschillende pagina's wisselen. Je kunt alleen een telefoonnummer wijzigen van je eigen account. Het is niet mogelijk als beheerder om een telefoonnummer te wijzigen van iemand anders die ook in het netwerk zit.
Stap 2
Na het invoeren van je telefoonnummer, moet je deze wijziging nog bevestigen. Dat gaat met behulp van een link die je per e-mail ontvangt. Ga naar je mailbox en klik op de link in de mail die je van Caren hebt ontvangen.
Stap 3
Wanneer je op de link in de mail klikt, opent je eigen profiel pagina en krijg je een 6-cijferige code toegestuurd op je telefoon.
Wanneer je een mobiel nummer hebt ingevoerd zul je deze 6-cijferige code in een sms-bericht ontvangen.
Wanneer je een huistelefoonnummer hebt ingevoerd zul je deze 6-cijferige code via een gesproken bericht ontvangen. Het is dan belangrijk om pen en papier bij de hand te houden zodat je de code mee kunt schrijven.
Hieronder zie je hoe dat er uit ziet. De 6-cijferige code voer je in in het daarvoor bestemde veld en je klikt op 'bevestigen'.
Geen code ontvangen?
Soms geven gebruikers aan dat ze bij het klikken op de link wel naar Caren gestuurd worden, maar geen code ontvangen.
Sommige e-mailprogramma's of browsers negeren het laatste deel van een link wanneer je hier op klikt. Omdat het laatste deel van de link in dit geval juist de informatie is die er voor moet zorgen dat een code gestuurd wordt om je telefoonnummer te bevestigen, verklaart dat waarom het mis gaat. Je kunt dit oplossen door de link in zijn geheel selecteren en in de adresbalk van je browser plakken. Het uitschakelen van je telefoon en weer inschakelen kan soms ook ervoor zorgen dat je de berichten alsnog ontvangt.
Telefoonnummer verbergen
Het is mogelijk om je telefoonnummer te verbergen voor andere mantelzorgers.Wanneer het vinkje verborgen aanstaat is deze niet meer zichtbaar voor andere mantelzorgers.